niedziela, 6 kwietnia 2014

Raw Virgin Coconut Oil - o oleju kokosowym i jego wlasciwosciach


Hej!
Dzisiaj chciałabym Wam napisać o oleju kokosowym. Zapewne każda z Was już słyszała o korzyściach jego stosowania, dlatego będę się starała pisać krótko i zwięźle ;)

Rafinowany, a tłoczony na zimno?
Olej rafinowany - poddawany obróbce chemicznej, w wysokiej temperaturze. Pozbawiany smaku i koloru. W skutek rafinowania jest mniej bogaty w składniki odżywcze niż olej tłoczony na zimno, natomiast między innymi dzięki usunięciu osadu, który pojawia się w zimno tłoczonej wersji rzadziej nas uczula i dobrze spisuje się w pielęgnacji skóry wrażliwej. Długa data wazności. 

Tłoczony na zimno - wyciskany mechanicznie, zachowuje naturalny zapach i smak, a także kolor produktu z jakiego został wytworzony. Bogaty w składniki odżywcze, witaminę E- naturalny konserwant. Data ważności krótsza niż w przypadku oleju rafinowanego, a cena wyższa.

Wybór jest wasz, ja zdecydowanie opowiadam się za tłoczonym na zimno, który, pomimo że moja skóra należy do wrażliwych nie uczula mnie. 
Konsystencja:


Jak widać na zdjęciu konsystencja jest zbita, stała, na opakowaniu wyczytałam, że w temp. powyżej 25 stopni konsystencja zamienia się w płynną.  Gdy używam olejku najczęściej biorę kawałek do ręki, w której szybko się roztapia i jest gotowy do użycia, a gdy potrzebuję więcej(np. do olejowania włosów) wydłubuję kawałek i wkładam do miseczki znajdującej się w ciepłej wodzie. 

Cena:
Przede wszystkim olej tłoczony na zimno jest droższy od tego rafinowanego. Ceny zdecydowanie się różnią, 500 ml. możemy kupić już od 14 zł, wszystko zależne jest od producenta. Ja zdecydowałam się na olej organiczny, za który zapłaciłam na przecenie Ł8, więc około 40 złotych, jego normalna cena to Ł12, więc mniej więcej 60zł. Rozbieżność jest na prawdę ogromna. 

Właściwości:
-antywirusowe
-antygrzybiczne
-antybakteryjne
-zawiera naturalne antyoksydanty 
- nawilża i wygładza skórę
- wnika w strukturę włosa i chroni przed utratą protein
- wmasowywany w skórę głowy wzmacnia cebulki, zapobiega wypadaniu włosów, walczy z łupieżem

Jak ja go stosuję?
Przede wszystkim do olejowania włosów, raz na jakiś czas nakładam go na twarz i ciało. :)

A czy Wy lubicie i stosujecie olejek kokosowy??

xxxx
Anita

7 komentarzy:

  1. Mam ochotę wypróbować na włosach ale trochę się boję że zacznie je puszyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie polecam Ci wypróbować olejek kokosowy, jeśli nie sprawdzi Cię na Twoich włosach, znakomicie sprawdza się też przy masażu, czy po prostu nawilżaniu ciała, więc nic się nie zmarni :))

      Usuń
    2. mi właśnie puszy włosy,niestety :(

      Usuń
  2. Super wlasciwosci ma olej kokosowy tak jak piszesz nie tylko na wlosy ale rowniez i na cialo ;)
    ps Co do slubu to dobrze ze sobie juz zaczynasz planowanie ja swoje zaczelam rok temu i co prawda do tego czasu gusta zdazyly mi sie zmienic wiec ostateczne decyzje dobrze jest podjac pare miesiecy przed slubem ;) bo to co mi sie podobalo jeszcze w zeszle wakcaje teraz zastanawiam sie co ja w tym widzialam ;D a podekscytowanie jest i to duze, zobaczysz jak rok ci szybko zleci ani sie obejrzysz a juz bedziesz wychodzila za maz ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię nakładać go na włosy, bo spisuje się na nich świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja przymierzam się do zakupu, ale nie dla celów włosowych, ale kuchennych :)
    Anomalia

    OdpowiedzUsuń
  5. Właściwości super i ogólnie jak opisałaś, to wrażenie pozytywne. Jednak nie lubię zapachu kokosu, zawsze boli mnie głowa kiedy użyję go np. w balsamie, czy żelu pod prysznic.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Ci za komentarz- to niesamowicie motywuje do dalszego pisania!
Jeśli dodasz mnie do obserwowanych z pewnością odwdzięczę się tym samym :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...