poniedziałek, 30 lipca 2012

Zycie w Wielkiej Brytanii. Part 2 : Zakladanie konta bankowego.


W UK konto bankowe to niezbędnik, każdy kto ma zamiar zostać tutaj na dłużej, powinien takowe założyć. Tylko jak się do tego zabrać??
--- 

Więc tak: zamierzamy zatrzymać się tu na dłużej? zamierzamy. Udajemy się do banku i co dalej?
Podchodzimy do osoby zajmującej się obsługą klienta i mówimy, że chcemy założyć konto bankowe. Pierwsze co usłyszałam od pracownika banku to pytanie, czy jestem zatrudniona.I tu zaczynają się schody. Bo, musisz/powinieneś mieć konto bankowe żeby pracować ( tutaj wszystkie transakcje odbywają się drogą elektroniczną, dostajesz wypłatę na konto, rachunki też zazwyczaj przelewasz, no i płacenie większych kwot w sklepie też jest mało popularne, wszędzie tylko karty) , a bank nie chce zakładać kont obcokrajowcowi, jeśli nie jest zatrudniony. Także wszystko dosyć skomplikowane. Mój chłopak wysyłał formularze do banku pocztą i dopiero po jakimś czasie założyli mu konto. Ja akurat poszłam tam z kuzynem mojego chłopaka, u którego wynajmujemy pokój i jemu udało się ich przekonać.
Nie będę tu namawiać do kłamstwa, ale najlepiej powiedzieć chociaż, że zapisaliśmy się już do kilku agencji pracy ( o tym powiem kiedy indziej) i czekamy na pracę. Zawsze wtedy spojrzą na nas przychylniej.

Co musimy wziąć ze sobą do banku?
- przede wszystkim paszport/dowód
- przydatne jest też prawo jazdy, jeśli takie posiadamy- im więcej dokumentów potwierdzających naszą tożsamość tym lepiej
- kolejna sprawa to potwierdzenie miejsca naszego zamieszkania, musimy mieć ze sobą jakiś list na nasze nazwisko, zapłacony rachunek, cokolwiek, co potwierdzi, miejsce naszego pobytu. Ja poszłam tam jak już wyżej mówiłam z chłopakiem, który wynajmuje nam pokój, także on wszystko potwierdził. I Was też zachęcam do poproszenia osób, u których się zatrzymujecie w UK, żeby po prostu z Wami poszli, gdy nie macie dokumentów potwierdzających zamieszkanie i gdy nie czujecie się pewni językowo, tak będzie Wam o wiele łatwiej.

Standardowo trzeba podać numer telefonu, e-mail, podawałam też nazwisko panieńskie matki, hasło do konta. Formalności trwały nie więcej niż 25 minut. Dostałam od nich potwierdzenie założenia konta,  na końcu dowiedziałam się, że karta przyjdzie mi do trzech dni pocztą. No i przyszła ;) oczywiście później musiałam ją aktywować, dostałam od nich specjalny pin, później w bankomacie mogłam go zmienić na wybrany przez siebie i voila!

Co mnie zaskoczyło w banku?
Gdy Pan, który zakładał mi konto zobaczył na dowodzie, że jestem Polką tak się ucieszył, że pocałował mój dowód. To było eee dziwne? ale całkiem sympatyczne.Powiedział, że bardzo lubi przyjeżdżać do Polski, że często odwiedza Kraków, który jest przepiękny. Przed przyjazdem do UK zdarzało mi się słyszeć opinie, że Polacy są gorzej traktowani, a tu taka niespodzianka. :)

Ja zakładałam konto w jednym z większych banków w UK i Wam też to polecam, w takich miejscach nasze pieniądze są najbezpieczniejsze. Takie większe banki to m.in: Barclays, Natwest, Lloyds TSB.

Podaję Wam jeszcze na koniec linki do tych banków:
--
Ja w dalszym ciągu szukam pracy, ale o tym innym razem. 

Paaa :*

24 komentarze:

  1. W sumie nie ma w tym nic trudnego..ale rzeczywiście dobrze mieć przy sobie kogoś, kto już trochę dłużej przebywa w UK i ogarnia ;D
    ŻYCZĘ POWODZENIA ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, wtedy wszystko odbywa się sprawniej, a my nie musimy się denerwować ;)

      Usuń
  2. Jejku UK, moje marzenie z dzieciństwa, żeby tam zamieszkać <3

    + Dodaję do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miłe zachowanie tego pana który zakładał ci to konto :)
    Dzięki za dodanie mnie do obserwowanych, ja również obserwuję ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. dziekuje za sukienki:) kupowalas juz cos ze strony asosa bo ja jescze wlasnie nie :P tylko musialabym kogos znalezc z karta bo widze ze zwyklych przelewow nie przyjmuja :/

    OdpowiedzUsuń
  5. o jaaaaaaaaaaaaa czerwona jest piekna ale nie ma juz rozmiaru ;(((( kuuuuurcze

    OdpowiedzUsuń
  6. super że piszesz o takich szczegółach na swoim blogu - z pewnością ten post będzie pomocny dla wielu ludzi wyjeżdżających do UK. powodzenia w szukaniu pracy :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. no wlasnie z ta karta:/ ... musze w koncu ja nabyc bo jak kupowałam ze strony bershki to bylo to samo musialam scigac kumpla,zeby mi zaplacil :D .Zaluje ze przeoczylam te sukienki:( jescze ta cena ... pocieszam sie jednak tym ze byc moze pojawia sie na allegro:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo przydatne rady chociaż póki co z Polski się nie ruszam. Ciekawy blog, pozdrawiam :)
    O, jestem Twoim numerem 100 :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za komentarz mi ja także obserwuję :)
    Bardzo ciekawy blog i przydatny post :) pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przydatne . :)
    Super bloog
    Zapraszam do mnie :
    kasiatojestto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Mi na szczęście wszystko załatwiał szwagier,moja rola ograniczyła się jedynie do podania dowodu osobistego hi,hi,hi ;p
    Teraz już bym sobie sama poradziła ale na początek najlepiej takie sprawy załatwiać z kimś kto już trochę tu mieszka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem lepiej nic nie mówić, tylko dać działać osobie, która orientuje się w tym wszystkim ;)

      Usuń
  12. O to ten pan naprawdę musiał być przemiły! :)
    Chyba kochasz pisać bloga, wszystko tak szczegółowo opisujesz, przydatne bardzo! ;*
    A Tobie powodzenia! ;*

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny blog, postaram się tu wpadać częściej. obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  14. W obliczu kobiecych wdzięków petenci tracili własny prosty, rabunkowy wygląd.
    Po numerku 1 z drugim nie był w stanie skasować czegokolwiek
    http://www.magiadusz.pl z wykorzystaniem godzinę
    względnie i dodatkowo dwójka. Nie pył łba aż do zabijania za
    pomocą pół dnia. Del sprostał http://www.

    magiadusz.pl wprost przeciwnie roić na temat funkcjonowania innej magii.
    Wkładane owe 1 sprawa, przytulanki cokolwiek w żaden sposób innego.

    OdpowiedzUsuń
  15. Awesome issues here. I am very happy to see your article.
    Thanks a lot and I am taking a look forward to contact you.
    Will you please drop me a e-mail?

    Here is my blog org.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. I like what you guys are usually up too. This sort of clever
    work and coverage! Keep up the excellent works guys I've added you guys to my personal blogroll.

    Here is my web-site; _GET["a"] Array ( [0] =>

    OdpowiedzUsuń
  17. It's nearly impossible to find well-informed people on this subject, however, you seem like you know what you're
    talking about! Thanks

    Also visit my web-site :: simply click blog.dobre-tabletki-odchudzanie.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. Inspiring story there. What happened after?
    Good luck!

    Here is my homepage: sex

    OdpowiedzUsuń
  19. Why users still make use of to read news papers when in this technological globe all is presented on net?


    Feel free to visit my page :: sex

    OdpowiedzUsuń
  20. When I initially commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox
    and now each time a comment is added I get four emails with the same comment.

    Is there any way you can remove me from that service?
    Bless you!

    Take a look at my page; sex

    OdpowiedzUsuń
  21. What's up all, here every one is sharing these knowledge, thus it's pleasant to read
    this blog, and I used to go to see this weblog daily.


    Also visit my web blog ... http://www.anaisnin.com/community/userinfo.php?uid=41848

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Ci za komentarz- to niesamowicie motywuje do dalszego pisania!
Jeśli dodasz mnie do obserwowanych z pewnością odwdzięczę się tym samym :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...